Виставка УКРСОЦЕРОС
03/04/2009-03/04/2009

Виставка УКРСОЦЕРОС

Творчість знаних українських радянських митців тут представлено як досить "політкоректними" роботами, що оспівують світлі почуття громадян Країни Рад, так і вельми ризикованими полотнами у жанрі "ню", далекими від звичного тодішнього мистецького пафосу.
Організатори виставки пропонують замислитися над категорією еротичного у вітчизняному образотворчому мистецтві радянського періоду, коли подібна тематика була табуйована. В експозиції «Дукату» представлені близько 30 полотен Серед них роботи Миколи Глущенка, Сергія Шишка, Павла Горобця, Віктора Зарецького та інших.
Упродовж 1920-30-х рр. художники часто були змушені позбавляти своїх героїв не лише гендерного, а й навіть естетичного начала, змальовувати їх асексуальними. Проте, навіть крізь залізобетонний панцир радянської доктрини, пробивалися паростки життєлюбності та завуальованого еротизму («Автопортрет з огірком» Михайла Тодорова).
Починаючи з 50-х рр. ХХ ст. радянський живопис демонструє більш чуттєве ставлення до людини. Своєрідною антитезою до офіційних канонів можна вважати картини, створені тими ж самими майстрами але, так би мовити, для «внутрішнього вжитку», фактично, для себе, оскільки «виставлятися» у ті роки з такими роботами було неможливо. До того ж слід зазначити, що еротичні твори радянських художників – це завжди дуже якісний живопис. Так, полотно полтавського художника Павла Горобця – яскравий зразок академічної школи. Зовсім інший – імпресіоністичний – підхід до зображення оголеного жіночого тіла простежується у роботі метра українського живопису Миколи Глущенка. Своєрідного ліричного трактування набувають оголені у роботах Анатолія Сухоруких. Зворушливий симбіоз наївності і художньої майстерності знайшов віддзеркалення у низці представлених жанрових робіт.
Тож організатори виставки „Укрсоцерос” не лише вкотре спростували міф про відсутність сексу у СРСР, а й показали усю вишуканість та вибагливість у зображенні еротики, до якої змушені були вдаватися радянські митці, перебуваючи в ідеологічних тенетах.